Kup prenumeratę i czytaj NK
Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Ułomna ustawa dedykowana Uberowi

Uber swoją pozycję buduje nie tylko na technologii, ale także na omijaniu wielu anachronizmów prawnych będących zmorą taksówkarzy. Niestety, tych anachronizmów Ministerstwo Infrastruktury nie planuje usuwać w planowanym projekcie
W najbliższym czasie rząd ma dyskutować nad projektami nowelizacji ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców. Media donoszą, że zmiany te mają być katastrofalne dla Ubera. Amerykańskie przedsiębiorstwo zrewolucjonizowało segment przewozu osób. Nowe samochody, niskie ceny, transparentność zasad poboru opłaty zachęciły wiele osób – zarówno dotychczasowych użytkowników taksówek, jak i transportu publicznego – do wyboru tej formy mobilności. Wzrost popularności Ubera w wielu państwach świata, w tym w Polsce, spotkał się z protestami taksówkarzy. Tradycyjną odpowiedzią świata polityki było wytoczenie dział przeciw kalifornijskiemu start-upowi. Warto szerzej spojrzeć, zwłaszcza w kontekście planowanych zmian legislacyjnych, na to zagadnienie, gdyż problem jest dużo bardziej złożony. W Polsce Uber popularność wypracował w mniejszym stopniu ceną (co stanowi znaczącą przewagę konkurencyjną w...

Kup prenumeratę i czytaj NK!

Już od 1 zł/mc

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Przejdź do prenumerat

lub

Kup pojedynczy dostęp do wybranego artykułu
za jedynie 9,90 zł

Współpracownik „Nowej Konfederacji”, absolwent gospodarki przestrzennej na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu. Tamże obronił doktorat nt. modelowania procesów suburbanizacji w aglomeracji poznańskiej. W latach 2009-2011 stypendysta Fundacji im. Alexandra von Humboldta w Instytucie Mobilności i Transportu Uniwersytetu Technicznego w Kaiserslautern. Od 2012 r. adiunkt na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Od 2009 r. ekspert Instytutu Sobieskiego w Warszawie. W latach 2014-2016 członek Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. W latach 2016-2017 członek zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A. Pomysłodawca i negocjator umowy o współpracy między PKP a Kolejami Azerskimi (ADY). W pracy badawczej zajmuje się głównie związkami pomiędzy planowaniem przestrzennym a transportem. Autor lub współautor ponad 70 publikacji naukowych oraz ponad 30 artykułów opinii na łamach prasy codziennej lub branżowej.

Komentarze

3 odpowiedzi na “Ułomna ustawa dedykowana Uberowi”

  1. Igor pisze:

    gdyby nie uber to nadal tkwilibyśmy w zacofaniu

  2. szok pisze:

    widzę, że wracamy do czasów cenzury

  3. zaniepokojony pisze:

    to chyba podąża zdecydowanie w niewłaściwym kierunku…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz