Sprawa zakonnika dopuszczającego się przemocy i manipulacji pokazuje, jak niebezpieczna jest bezgraniczna ufność wobec przywódcy, który popchnie, poprowadzi, wyznaczy kierunek
Pandemia ujawnia dylematy, które w spotęgowanej postaci przyniesie kryzys ekologiczny: jak zapewnić równowagę między działaniami zbiorowymi a wolnością jednostek? Które życie należy chronić, a którym ryzykować? Jak balansować między przetrwaniem a tym, czemu przetrwanie ma służyć?
Być może po rządach Prawa i Sprawiedliwości Polską nie będzie już można rządzić inaczej niż tak, jak robi to Prawo i Sprawiedliwość
Wizja, jaką prezentuje Gołębiowski, pokazuje subtelne powiązania między tym, co gombrowiczowskie, a tym, co sienkiewiczowskie, między awangardą a konserwatyzmem
Tak, minęło dwadzieścia lat i jesteśmy zupełnie gdzie indziej. W świecie internetowych neoplemion, rosnącej polaryzacji, szalejącej pandemii i kryzysu liberalnego ładu wraz z jego rozumowymi podstawami
To, jak rozumiemy hasło „czyńcie sobie ziemię poddaną”, było wyjaśniane wielokrotnie. Na przykład Jan Paweł II w encyklice „Redemptor hominis” z 1979 r. pisał, że chodzi o postawę szlachetnego pana i stróża, a nie bezwzględnego eksploratora
Dopóki jesteśmy w systemie anarchicznym, gdzie nie ma wyższej władzy i gdzie nie znamy intencji innych państw, nie mamy innego wyboru, jak tylko rywalizować o potęgę. To jest właśnie tragizm polityki mocarstw
„Fratelli tutti” jest wezwaniem, aby było dobrze i aby wszyscy się dogadali. To, niestety, rzadko skutkuje
Zjednoczona Prawica okazuje się więc nie tylko najkrótszą drogą do dechrystianizacji Polski, ale też do przemalowania jej na tęczowo. Jakkolwiek trudno w to uwierzyć, patrząc na przewagi, jakie prawica kulturowa wciąż ma w Polsce
Andrzej Walicki był filozofem polskim. To znaczy takim, który pojmował rodzimą myśl jako ukształtowaną w historycznym spotkaniu ze Wschodem i Zachodem
Amerykańską polityką rządzą trzy osie pojęciowe: cywilizacja-barbarzyństwo, ciemiężca-uciemiężony oraz wolność-przymus. Polska polityka też nie jest od nich wolna.
Tajemnica spowiedzi jest wartością nienaruszalną. Państwo nie może wymagać od kapłana jej naruszenia, nawet w przypadku najpoważniejszych przestępstw, a ksiądz – nawet jeśli miałby pójść do więzienia – nie może jej naruszyć
Nazwa użytkownika lub e-mail
Hasło
Zapamiętaj mnie