Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu?
Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Nie demontować pomysłu na PKS-y!

To bardzo dobrze, że rząd zamierza na nowo rozwijać transport autobusowy. Ważne, by działo się to mądrze. Państwo nie ma „dawać na PKS-y”, a kupować usługę mobilności o określonym standardzie
Wesprzyj NK
Program dla autobusowego transportu subregionalnego, zwany potocznie przywracaniem PKS, stanowi nowum w polskiej polityce. Po blisko trzydziestu latach od upadku poprzedniego systemu władze krajowe dostrzegają problemy tego segment transportu publicznego. Jest to duży sukces, gdyż dotychczasowa uwaga administracji publicznej koncentrowała się na reformie kolei, jak i wsparciu samorządów miejskich w rozwoju transportu publicznego. Choć funkcjonowanie tzw. PKS-ów było dostrzeżone w Ustawie o publicznym transporcie zbiorowym, to jednak nadal zabrakło jasnego wskazania organizatora – liczono, że niewidzialna ręka rynku będzie nadal podtrzymywać istnieje połączeń autobusowych na polskiej prowincji. Fala redukcji połączeń oraz upadłości PKS-ów, mająca miejsce w ostatnich kilku latach, skłoniła rząd do działań jeszcze przed wyborami. Ryzyko upadku kolejnych przedsiębiorstw wymusza szybkie działanie. Ważniejsze jednak jest, aby działo się to...

Chcesz uzyskać darmowy dostęp do całości materiału?

Zaloguj się do swojego konta lub utwórz nowe konto i zapisz się do newslettera

Współpracownik „Nowej Konfederacji”, absolwent gospodarki przestrzennej na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu. Tamże obronił doktorat nt. modelowania procesów suburbanizacji w aglomeracji poznańskiej. W latach 2009-2011 stypendysta Fundacji im. Alexandra von Humboldta w Instytucie Mobilności i Transportu Uniwersytetu Technicznego w Kaiserslautern. Od 2012 r. adiunkt na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Od 2009 r. ekspert Instytutu Sobieskiego w Warszawie. W latach 2014-2016 członek Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. W latach 2016-2017 członek zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A. Pomysłodawca i negocjator umowy o współpracy między PKP a Kolejami Azerskimi (ADY). W pracy badawczej zajmuje się głównie związkami pomiędzy planowaniem przestrzennym a transportem. Autor lub współautor ponad 70 publikacji naukowych oraz ponad 30 artykułów opinii na łamach prasy codziennej lub branżowej.

Nasi Patroni wsparli nas dotąd kwotą:
9 717 / 26 000 zł (cel miesięczny)

37.37 %
Wspieraj NK Dołącz

Komentarze

Dodaj komentarz

Zobacz

Zarejestruj się i zapisz się do newslettera, aby otrzymać wszystkie treści za darmo