Wpisz kwotę, którą chesz przekazać na rzecz NK
Pracują najmniej w EUropie i się nie wyrabiają… Cyrk! https://data.oecd.org/teachers/teaching-hours.htm
Wszyscy powinni zarabiać godnie, nie tylko nauczyciele. Każdy, kto uczciwie pracuje, powinien otrzymać wynagrodzenie pozwalające na godne życie. Tylko skąd wziąć tę kasę?
Rozczarowało mnie felietonowe podejście do poważnego problemu. Odsyłam do strony Klubu Jagiellońskiego i ich 5. warunków rzeczywistej reformy oświaty. Pz Adam Socha
Pewne jest jedno – szkoła musi się stać ODPOWIEDZIALNĄ silną instytucją która NAPRAWDĘ KSZTAŁCI, a nie symuluje nauczanie i przepycha z klasy do klasy. Czyli rodzic mówi „płacę i wymagam – nauczacie z moich podatków i oczekuję wyników”. Smartfony i tablety i laptopy uczniów? – zero na terenie szkoły – za ucznia odpowiada szkoła – szkoła dostarcza mu środków nauczania i go kontroluje od wejścia do wyjścia. Dyscyplina? Żaden problem przy telewizyjnym monitorowaniu pomieszczeń non-stop. Palenie w toaletach? Żaden problem przy czujnikach dymu. Złe zachowanie? – żaden problem przy EGZEKWOWANIU KAR za złe zachowanie wobec nauczyciela czy innych uczniów – także finansowych. Jak również zerwanie z fałszywą tolerancją – odwrotnie – chuligan na apelu niech będzie wywołany po imieniu i nazwisku i na oczach reszty szkoły niech łyka wstyd i wytykanie palcami – i karę. Film na ekranie – pokazanie występku – a potem przykładne dolegliwe ukaranie – i chętnych do chuligaństwa zabraknie, bo będzie pod każdym względem NIEOPŁACALNE. Chuligan – który swym zachowaniem powoduje kary – zwłaszcza finansowe – będzie wtedy traktowany przez wszystkich jako NIEUDACZNIK, jako PRZEGRANY, jako GŁUPIEC. Jak po wezwaniu rodziców do szkoły i zapłaceniu kary taki chuligan następnego dnia jak zmyty przyjdzie do szkoły – wszyscy będą się z niego wyśmiewali „masz to na własne życzenie”. Malowanie się i wystawy mody? – żaden problem przy regulaminie ogólnokrajowym – także w szkołach prywatnych – i przy obowiązkowych mundurkach [jeden krój] – obowiązkowe spodnie dla chłopaków, spódnice dla dziewczyn i zero pajacowania i pokazywania „co to nie ja”. Przy okazji – zero gender i innych praktyk o najwyższej, karygodnej prawnie szkodliwości społecznej. Uczeń ma identyfikator – to może być też robione na czytnik linii papilarnych – i zero problemu z odczytywaniem listy i głupią papierologią. Skupienie na nauce, na nabywaniu kompetencji na selekcji dodatniej, a nie jak teraz na selekcji ujemnej – czyli równania w dół. Wyrażenie osobowości? – pokaż co umiesz przy tablicy albo w jakimś kole zainteresowań, sekcji szkolnej, modelarskiej, technicznej, artystycznej, sportowej, laboratorium. Oczywiście – naczelna rola dyrektora. Absolutnie. Największa decyzyjność i odpowiedzialność. Czyli rozliczanie dyrektora co max 2 tygodnie przez rodziców – i przez kuratorium. Dokładnie i b. często wg szczegółowego kontraktu – z nagrodami i karami. Za mierzalne niezależnie wyniki – i za mierzalny poziom zdyscyplinowania. Nie co semestr, czy co rok – bo wtedy jest za późno na korekty – a kary tez finansowe i włącznie z dyscyplinarką. A jeżeli w ramach zmowy [dyrektor-nauczyciele ale i uczniowie] chcą symulować nauczanie i zawyżają oceny – wyjdzie przy niezależnych testach i egzaminach – i wtedy kary i dla dyrektora i dla nauczycieli. System musi być domknięty i sprawny – a nie na niby. Edukacja to moim zdaniem NAJWAŻNIEJSZA lokomotywa rozwoju i wzrostu każdego państwa – więc musi być potraktowana do końca POWAŻNIE [bez tanich wykrętów, że „to chodzi o dzieci i trzeba być tolerancyjnym i ustępliwym i przymykać oczy” i przestać nakręcać tym spiralę deprecjacji nauczania – i uczniów] i oparta o wymagania i kompetencje do spełnienia i osiągnięcia – bez taryfy ulgowej – ani dla uczących – ani dla uczniów. To samo dotyczy szkolnictwa wyższego, które bardzo upadło pod względem poziomu [ilość za jakość] – uczelnie wyższe stały się instytucjami dla łatwego osiągania zmaksymalizowanych zysków – przy minimalizacji wysiłku i kosztów. Stąd i tragiczny ranking polskiego szkolnictwa akademickiego.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Raport CSBA wskazuje, że Polska odgrywa kluczową rolę dla zdolności NATO do odstraszania rosyjskiej agresji w regionie państw bałtyckich. Konieczna jest jednak gruntowna modernizacja i przemodelowanie naszych sił zbrojnych
Strajkujący nauczyciele przegrali, gdyż przyjęta przez nich forma protestu musiała doprowadzić do konieczności podjęcia tragicznego wyboru. Nie wygrał też rząd, gdyż najważniejsze problemy pozostają nierozwiązane
Spotkanie Kim Dzong Una z prezydentem Rosji było „prztyczkiem w nos” dla Waszyngtonu i sygnałem, że USA są wyłącznie jednym z wielu aktorów, z którymi Pjongjang będzie prowadził negocjacje w sprawie zniesienia międzynarodowych sankcji
Zamach obnażył słabość typowego postkolonialnego państwa globalnego Południa, jakim jest Sri Lanka. Tłem dla ataku na chrześcijan jest wojna polityczna między lankijskim premierem a prezydentem i drzemiące pod powierzchnią konflikty etniczno-religijne
Likwidacja OFE proponowana przez premiera wiąże się z dużym ryzykiem dla polskiego rynku kapitałowego i nie spowoduje zwiększenia bezpieczeństwa emerytalnego Polaków. Jest to jednak jakiś pozytywny pomysł na rozwiązanie problemu
Chinom zależy na Unii jako mocno zintegrowanym podmiocie, bo nie chcą zostać same ze Stanami Zjednoczonymi – i dały temu realny wyraz podczas szczytu w Brukseli. Obie strony podkreśliły dystans wobec USA
Zapisz się na listę mailingową i wybierz, na jaki temat chcesz otrzymywać alerty:
Login lub e-mail
Hasło
Zapamiętaj mnie