Jeśli chcesz przeczytać ponownie ten artykuł lub brak Ci teraz czasu aby przeczytać całość, możesz dodać go do swojej listy artykułów. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Bezpieczni od wszelkiego zamętu

Kilka uwag w sprawie Teatru Narodowego za dyrekcji Jana Englerta albo nawet esej osobisty
Kilka uwag w sprawie Teatru Narodowego za dyrekcji Jana Englerta albo nawet esej osobisty. Dziś raczej rzadko słyszy się krytykę TN, mało też analiz w jego sprawie, a przecież mija 250 lat od powołania tej sceny i zarazem polskiego teatru publicznego. W opinii wielu nawet wątpiących w taki, a nie inny model prowadzenia tej sceny przez Jana Englerta to jedno z niewielu miejsc, w których panuje jeszcze hierarchiczny porządek sztuki albo, jak kto woli, etos oferujący pewnego rodzaju gwarancję. Tego, że nikt tu ze sceny nikogo nie obrazi, zatem widz może się odwzajemnić tym samym: zapewniony, iż danego wieczora udaje się do teatru, i tylko do teatru, dostaje w cenie drogiego biletu święty spokój. Niejeden widz, jestem pewien, powiedziałby dziś,...

Czytaj więcej bezpłatnie!

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Zaloguj się Załóż konto
Redaktor „Nowej Konfederacji”. Dziennikarz, komentator i krytyk teatralny, pedagog, redaktor. W latach 2009–2011 publicysta Magazynu „Kultura” „Dziennika. Polska, Europa, Świat” (później jako „Dziennik. Gazeta Prawna”). W latach 2009–2013 autor miesięcznika „KMAGazine”. Redaktor w wydawnictwie Czerwone i Czarne w latach 2010–2012. Od kwietnia 2011 r. gość audycji Tomasza Mościckiego „Sezon na Dwójkę” w Programie II Polskiego Radia. Współpracownik miesięczników „Teatr” i „Stolica”. Obecnie przede wszystkim redaktor i autor tygodnika „wSieci” i miesięcznika „Nowa Konfederacja”.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz