Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu?
Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Transport w czasach kryzysowych

Jeśli po koronawirusie nie naprawimy regionalnego transportu publicznego, to będziemy mieli nie tylko ogromne obszary wykluczenia komunikacyjnego, ale i biedy
Wesprzyj NK
Zacznijmy od obecnej sytuacji: w czasach covidowych mamy do czynienia z odwróceniem trendu na ekologiczne środki transportu i powrotem do przemieszczania się prywatnymi samochodami. Czy w niedalekiej przyszłości będzie więcej samochodów, a może to tylko przejściowa faza? Jeśli chodzi o trendy w transporcie, to mamy trzy istotne. Pierwszy to taki, że coraz mniej go potrzebujemy, ponieważ przyzwyczailiśmy się do różnego rodzaju zdalnych czynności (od konferencji poprzez pracę i naukę) i część z nich zostanie z nami na stałe. Nie dotyczy to telepracy, gdyż jest ona o tyleż uciążliwa, iż nie zawsze mamy w domu warunki – współmałżonkowie czy dzieci nie zawsze rozumieją jej ideę, traktują osobę, która pracuje z domu, jakby była tylko częściowa zajęta zawodem, a częściowo dostępna na...

Chcesz uzyskać darmowy dostęp do całości materiału?

Zaloguj się do swojego konta lub utwórz nowe konto i zapisz się do newslettera

Współpracownik „Nowej Konfederacji”, absolwent gospodarki przestrzennej na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu. Tamże obronił doktorat nt. modelowania procesów suburbanizacji w aglomeracji poznańskiej. W latach 2009-2011 stypendysta Fundacji im. Alexandra von Humboldta w Instytucie Mobilności i Transportu Uniwersytetu Technicznego w Kaiserslautern. Od 2012 r. adiunkt na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Od 2009 r. ekspert Instytutu Sobieskiego w Warszawie. W latach 2014-2016 członek Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. W latach 2016-2017 członek zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A. Pomysłodawca i negocjator umowy o współpracy między PKP a Kolejami Azerskimi (ADY). W pracy badawczej zajmuje się głównie związkami pomiędzy planowaniem przestrzennym a transportem. Autor lub współautor ponad 70 publikacji naukowych oraz ponad 30 artykułów opinii na łamach prasy codziennej lub branżowej.
Współpracownik "Nowej Konfederacji". Absolwentka filologii polskiej oraz lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim.

Nasi Patroni wsparli nas dotąd kwotą:
1 750 / 26 000 zł (cel miesięczny)

6.73 %
Wspieraj NK Dołącz

Komentarze

Jedna odpowiedź do “Transport w czasach kryzysowych”

  1. michal_sic pisze:

    dobrze popracować nad warsztatem. Np: dziennikarka pyta o efekt środowiskowy bakterii litowych. Pan opowiada o zapyleniu śródmieścia, niezależności energetycznej i używaniu mięśni przez rowerzystów. Dziennikarka odpuszcza pytanie, które zadała.

Dodaj komentarz

Zobacz

Zarejestruj się i zapisz się do newslettera, aby otrzymać wszystkie treści za darmo