Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu?
Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Mezopotamska alternatywa w wymianie handlowej z Azją

Iraq Development Road to inicjatywa warta naszej uwagi nie tylko z powodu wymiany handlowej z Chinami
Wesprzyj NK
Z naszej polskiej perspektywy musimy, podobnie jak to robią Chińczycy, dywersyfikować i szukać nowych alternatywnych kierunków Po słabszych dwóch latach rok 2024 przyniósł wysoką wymianę handlową między Europą i Chinami. Według danych Eurasian Rail Alliance wzrost wolumenu przewozu rok do roku przekroczył w nim 80%. Nas jednak powinna najbardziej interesować rola Polski w Nowym Jedwabnym Szlaku. Główna z perspektywy naszego kraju nitka oparta na przewozach przez Białoruś, Rosję i Kazachstan jest obarczona wysokimi ryzykami geopolitycznymi, dlatego z naszej polskiej perspektywy musimy, podobnie jak to robią Chińczycy, dywersyfikować i szukać nowych alternatywnych kierunków. Wartą przynajmniej uwagi i interesowania się jej rozwojem wydaje się nitka mająca biec przez Turcję i Irak – te dwa kraje realizują wspólny projekt nazwany roboczo Iraq Development...

Chcesz uzyskać darmowy dostęp do całości materiału?

Zaloguj się do swojego konta lub utwórz nowe konto i zapisz się do newslettera

Redaktor naczelny Portalu Kujawskiego oraz twórca i prezes Nowego Bursztynowego Szlaku. Propagator budowania przeciwwagi przez polskie porty morskie wobec portów niemieckich i holenderskich - zwolennik budowy współpracy logistycznej w ramach Trójmorza oraz rozwijania współpracy Europa-Chiny przez Budapeszt. Na co dzień obserwator funkcjonowania lokalnych samorządów. Zaangażowany w przeciwdziałanie zjawisku wydawania mediów przez samorządy lokalne.

Nasi Patroni wsparli nas dotąd kwotą:
9 791 / 29 500 zł (cel miesięczny)

33.19 %
Wspieraj NK Dołącz

Komentarze

Dodaj komentarz

Zobacz

Zarejestruj się i zapisz się do newslettera, aby otrzymać wszystkie treści za darmo