Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Problemy, o których się nie mówi, czyli transport w KPO

Tworząc Krajowy Plan Odbudowy, rząd starał się ustawić w pozycji uprzywilejowanej względem samorządów – zarówno pod kątem ilości pieniędzy, jak i udziału grantów. Widać to na przykładzie transportu
Medialny zgiełk wokół wtorkowego głosowania nad ustawą dotyczącą zasobów własnych UE (otwierającą drogę do otrzymania przez Polskę środków na Krajowy Plan Odbudowy) zagłuszył debatę merytoryczną o wydatkowaniu środków unijnych. Media – w zależności od sympatii – zdominowała tania propaganda o 770 mld zł dla Polski, tak jakby decyzje o budżecie UE na lata 2021-2027 nie zapadły dużo wcześniej, oraz waśnie wśród partii opozycyjnych. Śladowa debata merytoryczna niestety utrudnia zrozumienie istoty funduszu, jak i ocenę proponowanych działań w kontekście stawianych celów. Widać to wyraźnie choćby w kontekście infrastruktury transportowej. Na czym polega spór wokół KPO? Dnia 21 lipca 2020 r., Rada Europejska zgodziła się na utworzenie unijnego funduszu naprawczego w wysokości 750 mld EUR pod nazwą EU Next Generation (ang. EUNG),...

Kup prenumeratę i czytaj NK!

Już od 1 zł/mc

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Przejdź do prenumerat

lub

Kup pojedynczy dostęp do wybranego artykułu
za jedynie 9,90 zł

Współpracownik „Nowej Konfederacji”, absolwent gospodarki przestrzennej na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu. Tamże obronił doktorat nt. modelowania procesów suburbanizacji w aglomeracji poznańskiej. W latach 2009-2011 stypendysta Fundacji im. Alexandra von Humboldta w Instytucie Mobilności i Transportu Uniwersytetu Technicznego w Kaiserslautern. Od 2012 r. adiunkt na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Od 2009 r. ekspert Instytutu Sobieskiego w Warszawie. W latach 2014-2016 członek Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. W latach 2016-2017 członek zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A. Pomysłodawca i negocjator umowy o współpracy między PKP a Kolejami Azerskimi (ADY). W pracy badawczej zajmuje się głównie związkami pomiędzy planowaniem przestrzennym a transportem. Autor lub współautor ponad 70 publikacji naukowych oraz ponad 30 artykułów opinii na łamach prasy codziennej lub branżowej.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz