Kup prenumeratę i czytaj NK
Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Debata o raporcie NK: Prawdziwa reforma edukacji | Suchecka, Piekutowski, Jesionowski, Bober [nagranie]

Polska szkoła potrzebuje kolejnej reformy? Zaproszeni goście debatują nad potrzebami zmian w systemie oświaty, które przedstawili w najnowszym raporcie NK “Prawdziwa reforma edukacji”. To diagnoza i rekomendacje do reformy edukacji w 8 kluczowych obszarach.

Zobacz raport: https://nowakonfederacja.pl/prawdziwa-reforma-edukacji-wymyslic-polska-edukacje-na-nowo/

Udział w debacie biorą:

  • Justyna Suchecka – dziennikarka TVN24, specjalizuje się w tematyce edukacyjnej, pisarka. Wcześniej dziennikarka Gazety Wyborczej.
  • Piotr Jesionowski – nauczyciel języka angielskiego z kilkunastoletnim stażem, socjolog i właściciel sieci szkół języków obcych. Ekspert ds. edukacji i publicysta („Nowa Konfederacja”, „Rzeczpospolita”). Współautor raportu.
  • Sebastian Bober – wieloletni dyrektor szkoły podstawowej, ekspert ds. kształcenia nauczycieli, lider oświaty w ramach projektu CEO „Szkoła ucząca się”. Współautor raportu.
  • Jarema Piekutowski – główny ekspert ds. społecznych w NK, socjolog, publicysta (m.in. “Więź”, “Tygodnik Powszechny”), współpracownik Centrum Wyzwań Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacji Pole Dialogu i Ośrodka Ewaluacji. Współautor raportu.

Debatę moderuje Jan Wróbel – dziennikarz i publicysta TOK FM oraz nauczyciel historii.

 

 

Partnerami debaty są: Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, Warsaw Enterprise Institute, Google Polska oraz Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej.

Świat intelektualny – od uniwersytetów po media – nie nadąża dziś za gwałtownymi przemianami rzeczywistości politycznej, gospodarczej i społecznej, opisując je za pomocą kategorii z poprzednich epok. To zasadniczo obniża jakość rządzenia, które musi rozstrzygać dylematy przy użyciu wiedzy dostępnej w danej chwili. Deficyt tej ostatniej zwiększa ryzyko decyzji błędnych lub wręcz katastrofalnych, jak również – dominacji fałszywych ideologii. Polski dotyczy to w stopniu szczególnym, ze względu na trudne położenie geopolityczne i słabość intelektualną (uniwersytetów, mediów, think tanków).

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz