fbpx
Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Sprawa Leopardów jest przereklamowana

Polska opinia publiczna od kilku dni żyje w amoku. Los świata został uzależniony od niemieckiej decyzji w sprawie czołgów Leopard. W tej opowieści dzielni Polacy naciskają na nic nierobiących Niemców, w ten sposób ratując świat. To wzmożenie jest niepotrzebne
Roman Dmowski – polityk narodowy i jeden z największych twórców myśli geopolitycznej – był jednocześnie jednym z najgorętszych krytyków polskich wad politycznych. Krytykował Polaków za dziecinne podejście do decyzji politycznych. Postawa taka objawiała się w impulsywnym, emocjonalnym zachowaniu, które było bardzo łatwo przewidzieć, a poprzez to prowokować. W ten sposób zaborcy zarządzali Polakami wywołując ich przeciwskuteczne działania. Taki sam odruch obserwujemy dzisiaj w odniesieniu do niemieckich Leopardów. W głównym nurcie wytworzyło się oto takie przekonanie: Polska na czele szerokiej koalicji i wraz z Amerykanami naciska na Niemcy, którzy myślą tylko o tym, jak tu nie dać Rosji przegrać wojny, żeby wrócić z nią do współpracy Fałszywe przekonania o działaniach Niemiec Sprowadzamy wszystko do dobra i zła. Przez emocjonujące wydarzenia umyka...

Kup prenumeratę i czytaj NK!

Już od 1 zł/mc

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Przejdź do prenumerat

lub

Kup pojedynczy dostęp do wybranego artykułu
za jedynie 12,90 zł

stały współpracownik Nowej Konfederacji. W latach 80-tych działacz opozycji antykomunistycznej w Ruchu Młodzieży Niezależnej i Ruchu Młodej Polski, jeden z założycieli Zjednoczenia Chrześcijańsko Narodowego, publicysta, przedsiębiorca i menadżer, w latach 2011 – 2016 Vice prezes i Prezes Stowarzyszenia Energii Odnawialnej, w latach 2016 – 2020 Vice Prezes i prezes Banku Pocztowego, w latach 1997 – 1998 w ramach programu East Central European Scholaship Program odbywał miedzy innymi praktyki w Center for Strategic and International Studies Washington D.C. autor książki “Polityka Nowoczesnego Patriotyzmu”. odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski i Krzyżem Wolności i Solidarności. Autor książki "Polska w nowym świecie".

Komentarze

Jedna odpowiedź do “Sprawa Leopardów jest przereklamowana”

  1. Piotr Soroka pisze:

    Nie polemizując z tezą o słabości polskiej dyplomacji stawiam pytanie o to, czy Polska w jakikolwiek (!) sposób mogłaby mieć wpływ na decyzję USA i UE o konfrontacji z Rosją. Być może się mylę, ale wydaje mi się, że nawet przy sprawnej dyplomacji gralibyśmy w zbyt lekkiej kategorii wagowej, aby tą decyzję przyspieszyć/ zablokować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz