Wpisz kwotę, którą chesz przekazać na rzecz NK
Pewne poruszenie w kręgach polskiej inteligencji wywołała wydana dwa lata temu książka Jana Sowy „Fantomowe ciało króla – peryferyjne zmagania z nowoczesną formą”
W spojrzeniu na ostatnie ćwierćwiecze historii politycznej Europy Środkowej gubi się często ważny aspekt „długiego trwania” tego regionu, jakim jest jego peryferyjność
Niewiele kwestii polscy myśliciele polityczni rozważali równie chętnie, co problem władzy politycznej
Dziś możemy cieszyć się już nie tylko pewnością, że sprawdzianem siły państwa są dwojakie próby życia
Historia Rzeczypospolitej Obojga Narodów stała się inspiracją i przestrogą dla założycieli USA
Na przestrzeni ostatnich kilku lat teza o słabości państwa polskiego, które wyłoniło się z przemian lat 1989–1991, przestała budzić kontrowersje
Treścią ruchu „S” po roku 1980 było przywrócenie życiu publicznemu w Polsce wymiaru etycznego. Przywrócenie elementarnej sprawiedliwości i prawdy
Z jednej strony mamy bogacące się Chiny, które osiągnęły wszystko, zaprzeczając ideologii demokratycznej. Z drugiej strony, widzimy pogrążony w kryzysie Zachód
Jacek Żakowski jest dla mnie symbolem elit III RP: zasłużony w okresie walki z komunizmem, wielokrotnie błądzący po roku '89
Czy III RP ma swoją filozofię polityczną? Czy nie jest tak, że nowoczesne, złożone społeczeństwa ze swej istoty są pluralistyczne?
W ekonomii bogactw naturalnych obowiązuje zasada: „Każdemu bowiem, kto ma, będzie dodane, tak że nadmiar mieć będzie. Temu zaś, kto nie ma, zabiorą nawet to, co ma”
Czym była idea solidarności, która z taką mocą objawiła się w Polsce w roku 1980 i 1981? Dlaczego po 1989 r. nie stała się ona fundamentem budowy nowego porządku ustrojowego?
Zapisz się na listę mailingową i wybierz, na jaki temat chcesz otrzymywać alerty:
Login lub e-mail
Hasło
Zapamiętaj mnie