Kup prenumeratę i czytaj NK
Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

II światowa wojna handlowa

Nowa wojna handlowa pomiędzy USA i UE może być trudnym wyzwaniem dla Warszawy. Polska bowiem z jednej strony stawia na współpracę z USA, z drugiej – jej gospodarka jest w dużej mierze zależna od Berlina
Na horyzoncie czai się nowa wojna handlowa pomiędzy USA i UE. Tym razem związana jest z wycofaniem się Waszyngtonu z negocjacji dotyczących opodatkowania gigantów cyfrowych: Google, Facebooka oraz Amazona. Pomysł „digital tax” - podatku od usług cyfrowych świadczonych przez wielkie korporacje informatyczne na terenie danego kraju nie jest w Europie nowością. W czasie  pandemii postrzegany jest on jako jeden ze sposobów ratowania osłabionych lockdownem gospodarki budżetów. Istnieją różne, szczegółowe modele jego funkcjonowania, ale w dużej mierze sprowadzić je można do opodatkowania przychodów generowanych w konkretnym kraju poprzez wybrane usługi, np. transmisje internetowe, działalność e-handlu itd. Już dwa lata temu pierwsze zapowiedzi wprowadzenia takiego podatku zgłaszał chociażby rząd premier Theresy May.  W Polsce, podczas kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi w 2019...

Kup prenumeratę i czytaj NK!

Już od 1 zł/mc

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Przejdź do prenumerat

lub

Kup pojedynczy dostęp do wybranego artykułu
za jedynie 9,90 zł

Stały współpracownik „Nowej Konfederacji”, filozof polityki, dziennikarz, publicysta. Współpracuje m. in. z „Laboratorium Więzi”, „Magazynem Kontakt”, Aleteia.pl oraz Polskim Radiem24.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz