Kup prenumeratę i czytaj NK
Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Cyfrowa choroba pogłębia się

Zakazaliśmy stosowania ołowiu w farbach i benzynie, dziecięcej pornografii i narkotyków. Jeśli możemy zabronić korzystania z samochodu osobom poniżej 18 roku życia, możemy zrobić to samo ze smartfonami
Co się zmieniło od 2012 roku, kiedy wydana została pana książka „Cyfrowa demencja”? Co oczywiste, mamy jeszcze więcej mediów elektronicznych, używamy ich jeszcze częściej, a dzieci mają dostęp do internetu praktycznie wszędzie i bez przerwy. Czy to oznacza, że jest po prostu coraz gorzej, czy może dostrzega pan też jakieś pozytywne zmiany? Ogólnie rzecz biorąc, rzeczywiście jest jeszcze gorzej niż było. W USA dzieci w wieku 8-12 lat używają mediów cyfrowych przez 6 godzin dziennie, podczas gdy nastolatki w wieku 13-18 lat robią to średnio przez 9 godzin dziennie. Od 2012 r. opublikowano wiele badań, w których jeszcze wyraźniej widać dość duże ryzyka i skutki uboczne korzystania z technologii informatycznych. Dlatego napisałem jeszcze dwie książki na ten temat (w Polsce...

Czytaj więcej bezpłatnie!

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Kup prenumeratę
Członek zespołu Nowej Konfederacji. Zawodowo zajmuje się public relations, public affairs, media relations, fundraisingiem i koordynacją projektów. Pracowała dla agencji PR, polityków, organizacji pozarządowych i szkół językowych. Ukończyła filologię polską i nauczanie języka angielskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Kilkukrotna medalistka Mistrzostw Polski w lekkiej atletyce.
Niemiecki psychiatra i neurobiolog (ur. 27 maja 1958 r.). Studiował także psychologię i filozofię, doktor nauk medycznych i filozofii, profesor gościnny na Uniwersytecie Harvarda. W latach 1990–1997 ordynator Uniwersyteckiej Kliniki Psychiatrycznej w Heidelbergu, w 1997 r. objął katedrę psychiatrii na uniwersytecie w Ulm (jako najmłodszy profesor tego kierunku w Niemczech). Od 1998 r. dyrektor Uniwersyteckiej Kliniki Psychiatrycznej w Ulm, od 2004 r. kieruje Centrum Wymiany Wiedzy z Dziedziny Neuronauk i Edukacji (niem. ZNL) prowadzącym badania na polu neurodydaktyki. Autor licznych publikacji naukowych i książek popularyzujących wiedzę z dziedziny neurobiologii i neurodydaktyki, m.in. Lernen (wyd. pol. Jak uczy się mózg, PWN, Warszawa 2007), Vorsicht Bildschirm (Uwaga! Ekran telewizora).

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz