fbpx
Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Lex Czarnek 2.0 to temat zastępczy. Polska edukacja jest w stanie agonalnym

Przede wszystkim brakuje nauczycieli. Dramatyczna sytuacja panuje w szkołach branżowych i techników. Za matematykę, fizykę czy chemię biorą się nauczyciele nauczania wczesnoszkolnego, którym brakuje godzin
Lex Czarnek jest dla mnie kompletnie nieistotne. Nowa ekipa rządząca przyjmie nowe „Lex”, i nic się nie zmieni Szkoła jest niedofinansowana, nauczyciele pozbawieni są jakiegokolwiek wsparcia, brak świeżej krwi Przynajmniej 20 lat temu trzeba było przeprowadzić gruntowną reformę, która zaczęłaby się od kształcenia pedagogicznego Korepetycje bywają konieczne, bo jakość nauczania drastycznie spada. Przyczynia się do tego też pogoń za rankingowym, korporacyjnym myśleniem o edukacji: „Muszę napisać maturę na 96%, bo jeśli nie, to świat się skończy” Kondycja psychiczna uczniów jest zła z powodu wyścigu szczurów. Znam szkołę, w której co miesiąc spędza się uczniów na apel, po czym pokazuje się im wszelkiego rodzaju statystyki porównujące ich klasę z innymi klasami, ich klasę z innymi klasami Z jednej strony wychowujemy pokolenie...

Kup prenumeratę i czytaj NK!

Już od 1 zł/mc

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Przejdź do prenumerat

lub

Kup pojedynczy dostęp do wybranego artykułu
za jedynie 12,90 zł

Absolwent filologii angielskiej oraz socjologii, nauczyciel z 17-letnim stażem. Od 15 lat właściciel oraz metodyk sieci szkół językowych z oddziałami w Koszalinie, Sianowie oraz Darłowie. Jednocześnie pracuje jako nauczyciel w publicznym V LO w Koszalinie.
główny ekspert do spraw społecznych Nowej Konfederacji, socjolog, publicysta (m.in. "Więź", "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna"), współwłaściciel Centrum Rozwoju Społeczno-Gospodarczego, współpracownik Centrum Wyzwań Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego i Ośrodka Ewaluacji. Główne obszary jego zainteresowań to rozwój lokalny i regionalny, kultura, społeczeństwo obywatelskie i rynek pracy. Autor zbioru esejów "Od foliowych czapeczek do seksualnej recesji" (Wydawnictwo Nowej Konfederacji 2020) oraz dwóch wywiadów rzek; z Ludwikiem Dornem oraz prof. Wojciechem Maksymowiczem. Wydał też powieść biograficzną "G.K.Chesterton"(eSPe 2013).

Komentarze

3 odpowiedzi na “Lex Czarnek 2.0 to temat zastępczy. Polska edukacja jest w stanie agonalnym”

  1. PI Grembowicz pisze:

    1) Prywatyzacja polskiej edukacji! (a jednak!);
    2) Dekomunizacja, delewicyzacja, deesbekizacja kuratorów, szkół, nauczycieli, wychowawców itd.;
    3) Więcej mężczyzn do szkół; powinna być przynajmniej równowaga z kobietami.

  2. PI Grembowicz pisze:

    To nie ten wiecznie “zły” minister i prof. P. Czarnek uczy w polskich szkołach, ale “kobiety w czerni” na swych manifach domagające się usuwania ciąży (aborcji) i J. Kaczyńskiego/PIS, czyli “nasze kochane nauczycielki”, ich córki, studentki, tzn. przyszłe nauczycielki.

  3. PI Grembowicz pisze:

    Ps. Zaś największym szkodnikiem polskiej edukacji jest jak zwykle i zawsze: komunistyczny, lewicowy i socyalistyczny ZNP jak PZPN, PRL, PZPR, OPZZ etc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz