Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Jaki podatek dochodowy? – Gwiazdowski, Mikosz, Wójcik

Podatki liniowe, czy progresywne – które z nich są optymalne dla obywatela i efektywne dla państwa? Czy podatki pośrednie są skuteczniejsze? Czy składka na ZUS jest daniną, podatkiem czy – właśnie składką i wyrazem solidarności pokoleniowej? Wreszcie, czy można rozważać brak podatku dochodowego jako realną możliwość, czy tylko jako hipotezę?

 

O tym dyskutują nasi goście:

  • Andrzej Mikosz – stały współpracownik NK, prawnik, ekspert ds. prawa handlowego, transakcji M&A i rynków kapitałowych, partner Taylor Wessing Polska, Minister Skarbu Państwa w latach 2005-2006 w rządzie Kazimierza Marcinkiewicza;
  • dr hab. Robert Gwiazdowski – prawnik, komentator gospodarczy i polityczny, wykładowca uczelni Łazarskiego, ekspert w Centrum im. Adama Smitha oraz Warsaw Enterprise Institute. Członek Rady Nadzorczej ZUS z ramienia Związku Przedsiębiorców i Pracodawców;
  • Piotr Wójcik – publicysta ekonomiczny, pisarz, stały współpracownik Krytyki Politycznej.

Debatę prowadzi Paweł Oksanowicz – dziennikarz radiowy i telewizyjny, prowadzący audycję biznesową “Bizon” w MUZO.FM.

 

 

>>> ZOBACZ KSIĄŻKI WYDAWNICTWA NK <<<

 

Partnerami debaty są: Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, Google Polska oraz Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej.

Świat intelektualny – od uniwersytetów po media – nie nadąża dziś za gwałtownymi przemianami rzeczywistości politycznej, gospodarczej i społecznej, opisując je za pomocą kategorii z poprzednich epok. To zasadniczo obniża jakość rządzenia, które musi rozstrzygać dylematy przy użyciu wiedzy dostępnej w danej chwili. Deficyt tej ostatniej zwiększa ryzyko decyzji błędnych lub wręcz katastrofalnych, jak również – dominacji fałszywych ideologii. Polski dotyczy to w stopniu szczególnym, ze względu na trudne położenie geopolityczne i słabość intelektualną (uniwersytetów, mediów, think tanków).

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz