Kup prenumeratę i czytaj NK
Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Jak uzdrowić polską szkołę? Raport z seminarium NK

Nowy rok szkolny w pełni, a nierozwiązanych problemów w oświacie nadal mnóstwo. Zapraszamy do lektury raportu z seminarium eksperckiego „Nowej Konfederacji” pt. "Jak uzdrowić polską szkołę"
  • Po co jest edukacja?
  • Czy polska szkoła wychowuje obywatela zdolnego poradzić sobie z wyzwaniami współczesnego świata?
  • Jak zmierzyć się z problemami takimi jak sztywna podstawa programowa, anachroniczny system wynagradzania nauczycieli, ograniczanie kreatywności dyrektorów i nauczycieli?
  • Czy stawiamy na edukację aksjocentryczną, czyli taką, w której centrum stoją wartości (edukacja włącza wychowanka w uniwersum wartości i cnót), i orientacją pajdocentryczną, gdzie w centrum jest sam wychowanek i ekspresja jego osobowości?

Na te pytania eksperci NK odpowiadali sobie podczas seminarium pt. „Jak uzdrowić polską szkołę?”, które odbyło się w dniu 22.08.2019 r. rozpoczęło cykl wewnętrznych seminariów eksperckich. Raport, który mają Państwo przed sobą, przedstawia najważniejsze wnioski z tego spotkania, poruszane zagadnienia i rekomendacje do dalszych rozważań.

W seminarium udział wzięli: dr Justyna Melonowska, Bartłomiej Radziejewski, Piotr Jesionowski, Sebastian Bober, Stefan Sękowski i Jarema Piekutowski.

Seminaria eksperckie NK będą odbywać się 4 razy w roku. Mają charakter zamknięty. Ich celem jest analiza bieżącej sytuacji w obszarach ważnych dla państwa (np. transport publiczny, polityka społeczna, rynek pracy, edukacja, obronność, polityka zagraniczna) oraz wykreowanie pomysłów na analizy, ekspertyzy, raporty, debaty i
wydarzenia, a także rekomendacji do polityk publicznych.

Seminaria sfinansowane są przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.

 

POBIERZ RAPORT “JAK UZDROWIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ”

 

Świat intelektualny – od uniwersytetów po media – nie nadąża dziś za gwałtownymi przemianami rzeczywistości politycznej, gospodarczej i społecznej, opisując je za pomocą kategorii z poprzednich epok. To zasadniczo obniża jakość rządzenia, które musi rozstrzygać dylematy przy użyciu wiedzy dostępnej w danej chwili. Deficyt tej ostatniej zwiększa ryzyko decyzji błędnych lub wręcz katastrofalnych, jak również – dominacji fałszywych ideologii. Polski dotyczy to w stopniu szczególnym, ze względu na trudne położenie geopolityczne i słabość intelektualną (uniwersytetów, mediów, think tanków).

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz