Jak uzdrowić polską szkołę? Raport z seminarium NK
- Po co jest edukacja?
- Czy polska szkoła wychowuje obywatela zdolnego poradzić sobie z wyzwaniami współczesnego świata?
- Jak zmierzyć się z problemami takimi jak sztywna podstawa programowa, anachroniczny system wynagradzania nauczycieli, ograniczanie kreatywności dyrektorów i nauczycieli?
- Czy stawiamy na edukację aksjocentryczną, czyli taką, w której centrum stoją wartości (edukacja włącza wychowanka w uniwersum wartości i cnót), i orientacją pajdocentryczną, gdzie w centrum jest sam wychowanek i ekspresja jego osobowości?
Na te pytania eksperci NK odpowiadali sobie podczas seminarium pt. „Jak uzdrowić polską szkołę?”, które odbyło się w dniu 22.08.2019 r. rozpoczęło cykl wewnętrznych seminariów eksperckich. Raport, który mają Państwo przed sobą, przedstawia najważniejsze wnioski z tego spotkania, poruszane zagadnienia i rekomendacje do dalszych rozważań.
W seminarium udział wzięli: dr Justyna Melonowska, Bartłomiej Radziejewski, Piotr Jesionowski, Sebastian Bober, Stefan Sękowski i Jarema Piekutowski.
Seminaria eksperckie NK będą odbywać się 4 razy w roku. Mają charakter zamknięty. Ich celem jest analiza bieżącej sytuacji w obszarach ważnych dla państwa (np. transport publiczny, polityka społeczna, rynek pracy, edukacja, obronność, polityka zagraniczna) oraz wykreowanie pomysłów na analizy, ekspertyzy, raporty, debaty i
wydarzenia, a także rekomendacji do polityk publicznych.
Seminaria sfinansowane są przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.
POBIERZ RAPORT “JAK UZDROWIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ”
Zobacz
Poprawczaki to nie anachronizm
Kiedyś młodzi byli po prostu zdemoralizowani. Teraz mamy przede wszystkim uzależnienia, wobec których demoralizacja jest właściwie wtórna. To mocno komplikuje proces resocjalizacji, bo wymaga zastosowania konkretnych terapii.