Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu?
Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Budujemy bramę Unii na Wschód

Zagrożenia polityczne dla projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego są najpoważniejsze. O ile nie spodziewam się całkowitego zarzucenia projektu, o tyle niebezpieczne będzie już nawet usunięcie go z listy działań krytycznych rządu
Wesprzyj NK
Karolina Sarniewicz: Jak Pan ocenia w tym momencie postępy w realizacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego? Mikołaj Wild: Idziemy w szybkim tempie, zgodnie z przyjętymi harmonogramami. Na jesieni możemy spodziewać się kilku dużych wydarzeń związanych z realizacją naszego projektu. Czyli to nieprawda, że jest opóźnienie? Stawiamy sobie ambitne cele. Osiągnięcie maksymalnego wyniku za każdym razem jest jednak niemożliwe. Liczymy się z tym, że niektóre przyjęte przez nas terminy minimalne nie będą osiągane. To zjawisko naturalne, które nie zagraża ukończeniu całego przedsięwzięcia w terminie. Ważne jednak, aby tempo realizacji projektu utrzymać na dotychczasowym wysokim poziomie. Zbyt ambitnym celem było zatem powołanie osobnej spółki celowej, która ma zrealizować projekt? Nawet ona jeszcze nie powstała. Prace nad powoływaniem spółki są zaawansowane w 90 proc....

Chcesz uzyskać darmowy dostęp do całości materiału?

Zaloguj się do swojego konta lub utwórz nowe konto i zapisz się do newslettera

polski prawnik i urzędnik państwowy. W latach 2015–2016 podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa. W latach 2017–2018 sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od 2017 Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP. Od 2018 sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
event menager w Nowej Konfederacji. Dziennikarka i tłumacz, z wykształcenia filolog włoski. Publikowała m.in. w Polsce The Times, Wirtualnej Polsce, Radiu Zet i portalu Aleteia Polska. Jest autorką książek non-fiction i podręczników do języka włoskiego (wydawnictwa: Znak i Edgard). Jej teksty są obecnie tłumaczone na angielski, hiszpański, słoweński i arabski. Prywatnie angażuje się w działanie Fundacji Kasisi i Dobrej Fabryki Szymona Hołowni, jest też wielbicielką wszelkiej maści zwierząt, zwłaszcza jej adoptowanego z Palucha psa Czosnka.

Nasi Patroni wsparli nas dotąd kwotą:
9 717 / 26 000 zł (cel miesięczny)

37.37 %
Wspieraj NK Dołącz

Komentarze

Jedna odpowiedź do “Budujemy bramę Unii na Wschód”

  1. Obywatel pisze:

    Przerażajace są te wypowiedzi Pana Ministra. Już pomijam wizję parogodzinnego dojazdu do lotniska czy płacenia dziesiątek jak nie setek zlotych za bilety na te super pociągi to w kraju gdzie dojazdy lokalne leżą, nie da się w sensownych warunkach i za małe pieniądze dojechać do wielu miejscowości co blokuje wzrost gospodarczy i dobrobyt zwykłego Polaka (minister z klasy średniej czy wyższej się wyżywi) to promowanie lotniska za 40 mld jest niedorzecznością, jeśli nie gorzej.

Dodaj komentarz

Zobacz

Zarejestruj się i zapisz się do newslettera, aby otrzymać wszystkie treści za darmo