Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu?
Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Demografia a przyszłość Polski. Czy da się powstrzymać kryzys? Łakomy, Radziejewski

Bartłomiej Radziejewski w rozmowie z Mateuszem Łakomym autorem książki demografia jest przyszłością
„Od 2020 roku zauważamy wyraźne załamanie, co jest skutkiem konsekwencji niskiej liczby urodzeń i niskiej dzietności od blisko 35 lat.” „Mimo że liczba zgonów spada, nie wystarcza to do stabilizacji liczby ludności, co przyspiesza trend spadku populacji w Polsce.” „Demografia ma to do siebie, że zmiany nie są odczuwalne z roku na rok, ale bardziej z dekady na dekadę.” „ONZ wskazuje, że pod koniec wieku może nas być około 20 milionów, ale to zależy od założeń demograficznych.” „Istnieje wariant, w którym liczba ludności w Polsce w 2100 roku wyniosłaby 14,5 miliona, czyli o 6 milionów mniej niż prognozy medianowe.” „Starzenie się populacji będzie miało konsekwencje w postaci wzrostu wydatków na emerytury oraz opiekę zdrowotną.” „Ewolucja spadku liczby ludności i starzenia...

Chcesz uzyskać darmowy dostęp do całości materiału?

Zaloguj się do swojego konta lub utwórz nowe konto i zapisz się do newslettera

Świat intelektualny – od uniwersytetów po media – nie nadąża dziś za gwałtownymi przemianami rzeczywistości politycznej, gospodarczej i społecznej, opisując je za pomocą kategorii z poprzednich epok. To zasadniczo obniża jakość rządzenia, które musi rozstrzygać dylematy przy użyciu wiedzy dostępnej w danej chwili. Deficyt tej ostatniej zwiększa ryzyko decyzji błędnych lub wręcz katastrofalnych, jak również – dominacji fałszywych ideologii. Polski dotyczy to w stopniu szczególnym, ze względu na trudne położenie geopolityczne i słabość intelektualną (uniwersytetów, mediów, think tanków).

Nasi Patroni wsparli nas dotąd kwotą:
5 257 / 26 000 zł (cel miesięczny)

20.22 %
Wspieraj NK Dołącz

Komentarze

Dodaj komentarz

Zobacz

Zarejestruj się i zapisz się do newslettera, aby otrzymać wszystkie treści za darmo