Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu?
Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Gra o narrację

Gry wideo stały się nowym polem walki dla trwającej wojny ideologicznej między – mówiąc umownie – lewicą a prawicą. Jednak w przypadku gier to lewica dominuje i narzuca swoją wizję rzeczywistości
Wesprzyj NK
W 2018 roku premierę miała gra „Far Cry 5”. Seria „Far Cry” to cykl strzelanin, pozwalających graczowi na zagłębieniu się w światy oferujące sporo swobody rozgrywki. Ale nie tylko, bowiem seria (być może poza pierwszą odsłoną) zawsze oferowała, obok dynamicznej rozgrywki, skomplikowaną, niejednoznaczną fabułę. Postacie, którymi kierował gracz, stawiane są zwykle w obliczu jakiegoś lokalnego konfliktu zbrojnego – czy to w Afryce, na tropikalnej wyspie opanowanej przez przemytników i handlarzy narkotykami, w Himalajach, gdzie lokalny watażka krwawo rozprawia się z opozycją, czy, jak w przypadku „Far Cry 5”, w USA, gdzie na głębokiej prowincji w siłę urósł brutalny, pseudochrześcijański kult, znakomicie uzbrojony, brutalny i do tego stopnia bezwzględny, że opanował część stanu i mógł postawić się policji czy szeryfowi federalnemu....

Chcesz uzyskać darmowy dostęp do całości materiału?

Zaloguj się do swojego konta lub utwórz nowe konto i zapisz się do newslettera

dziennikarz "Gazety Bankowej", członek zespołu redakcyjnego wGospodarce.pl, laureat nagrody im. Władysława Grabskiego w kategorii "Osiągnięcia 100 lat Polskiej Niepodległości" za 2018 rok. Autor opowiadań i powieści fantastycznych.

Nasi Patroni wsparli nas dotąd kwotą:
9 717 / 26 000 zł (cel miesięczny)

37.37 %
Wspieraj NK Dołącz

Komentarze

Jedna odpowiedź do “Gra o narrację”

  1. Przemo pisze:

    Dla pogłębienia zrozumienia kwestii, dorzucę kilka linków.

    W 2012 roku rynek gier wideo prześcignął przychodem i wartością Hollywood, więc lewica nie mogła zostawić takiej potencjalnej maszyny propagandowej odłogiem, próby przejęcia stały się nieuniknione.

    Dokładniejsze omówienie przyczyn ataku intersekcjonalnej postmodernistyczno-neomarksistowskiej lewicy na gry komputerowe i dlaczego „diverse games” są skazane na porażkę:
    https://www.youtube.com/watch?v=iMUaGKxv76Q

    Tu jest dokładnie omówiona metodologia (także narracja i retoryka) podporządkowania progresywnej propagandzie, różnych marek, w różnych branżach rozrywkowych (gry, filmy, komiksy itd.), rozbite na poszczególne fazy, aż do zniszczenia marki.
    https://www.youtube.com/watch?v=YwiVpuUoeUE

    Film „8 Anita Sarkeesian FAILS” – czyli rozprawa z kłamstwami najbardziej znanej progresywnej krytyk gier Anity Sarkeesian
    https://www.youtube.com/watch?v=WgvYJ9Ei90Y

    Strona prowadzona przesz ludzi związanych z #GamerGate , kolekcja artykułów poświęconych etyce w dziennikarstwie branży gier komputerowych, profile dziennikarzy i magazynów internetowych dokumentujące naruszenia etyki dziennikarskiej:
    http://www.deepfreeze.it/article.php?a=monster

    Sam początek #GamerGate (Nathan Grayson i Zoe Quinn) z linkami do źródeł.
    http://www.deepfreeze.it/journo.php?j=Nathan_Grayson

    Tu mamy stronę śledzącą na bieżąco wszelkie kontrowersje(polityka, cenzura etc.) wokół gier komputerowych.
    https://www.oneangrygamer.net/category/news/politics/

Dodaj komentarz

Zobacz

Zarejestruj się i zapisz się do newslettera, aby otrzymać wszystkie treści za darmo