Kup prenumeratę i czytaj NK
Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Gra o narrację

Gry wideo stały się nowym polem walki dla trwającej wojny ideologicznej między – mówiąc umownie – lewicą a prawicą. Jednak w przypadku gier to lewica dominuje i narzuca swoją wizję rzeczywistości
W 2018 roku premierę miała gra „Far Cry 5”. Seria „Far Cry” to cykl strzelanin, pozwalających graczowi na zagłębieniu się w światy oferujące sporo swobody rozgrywki. Ale nie tylko, bowiem seria (być może poza pierwszą odsłoną) zawsze oferowała, obok dynamicznej rozgrywki, skomplikowaną, niejednoznaczną fabułę. Postacie, którymi kierował gracz, stawiane są zwykle w obliczu jakiegoś lokalnego konfliktu zbrojnego – czy to w Afryce, na tropikalnej wyspie opanowanej przez przemytników i handlarzy narkotykami, w Himalajach, gdzie lokalny watażka krwawo rozprawia się z opozycją, czy, jak w przypadku „Far Cry 5”, w USA, gdzie na głębokiej prowincji w siłę urósł brutalny, pseudochrześcijański kult, znakomicie uzbrojony, brutalny i do tego stopnia bezwzględny, że opanował część stanu i mógł postawić się policji czy szeryfowi federalnemu....

Czytaj więcej bezpłatnie!

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Zaloguj się
dziennikarz "Gazety Bankowej", członek zespołu redakcyjnego wGospodarce.pl, laureat nagrody im. Władysława Grabskiego w kategorii "Osiągnięcia 100 lat Polskiej Niepodległości" za 2018 rok. Autor opowiadań i powieści fantastycznych.

Komentarze

Jedna odpowiedź do “Gra o narrację”

  1. Przemo pisze:

    Dla pogłębienia zrozumienia kwestii, dorzucę kilka linków.

    W 2012 roku rynek gier wideo prześcignął przychodem i wartością Hollywood, więc lewica nie mogła zostawić takiej potencjalnej maszyny propagandowej odłogiem, próby przejęcia stały się nieuniknione.

    Dokładniejsze omówienie przyczyn ataku intersekcjonalnej postmodernistyczno-neomarksistowskiej lewicy na gry komputerowe i dlaczego “diverse games” są skazane na porażkę:
    https://www.youtube.com/watch?v=iMUaGKxv76Q

    Tu jest dokładnie omówiona metodologia (także narracja i retoryka) podporządkowania progresywnej propagandzie, różnych marek, w różnych branżach rozrywkowych (gry, filmy, komiksy itd.), rozbite na poszczególne fazy, aż do zniszczenia marki.
    https://www.youtube.com/watch?v=YwiVpuUoeUE

    Film “8 Anita Sarkeesian FAILS” – czyli rozprawa z kłamstwami najbardziej znanej progresywnej krytyk gier Anity Sarkeesian
    https://www.youtube.com/watch?v=WgvYJ9Ei90Y

    Strona prowadzona przesz ludzi związanych z #GamerGate , kolekcja artykułów poświęconych etyce w dziennikarstwie branży gier komputerowych, profile dziennikarzy i magazynów internetowych dokumentujące naruszenia etyki dziennikarskiej:
    http://www.deepfreeze.it/article.php?a=monster

    Sam początek #GamerGate (Nathan Grayson i Zoe Quinn) z linkami do źródeł.
    http://www.deepfreeze.it/journo.php?j=Nathan_Grayson

    Tu mamy stronę śledzącą na bieżąco wszelkie kontrowersje(polityka, cenzura etc.) wokół gier komputerowych.
    https://www.oneangrygamer.net/category/news/politics/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz