Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika
Gra o narrację
05.03.2019
Gry wideo stały się nowym polem walki dla trwającej wojny ideologicznej między – mówiąc umownie – lewicą a prawicą. Jednak w przypadku gier to lewica dominuje i narzuca swoją wizję rzeczywistości
W 2018 roku premierę miała gra „Far Cry 5”. Seria „Far Cry” to cykl strzelanin, pozwalających graczowi na zagłębieniu się w światy oferujące sporo swobody rozgrywki. Ale nie tylko, bowiem seria (być może poza pierwszą odsłoną) zawsze oferowała, obok dynamicznej rozgrywki, skomplikowaną, niejednoznaczną fabułę. Postacie, którymi kierował gracz, stawiane są zwykle w obliczu jakiegoś lokalnego konfliktu zbrojnego – czy to w Afryce, na tropikalnej wyspie opanowanej przez przemytników i handlarzy narkotykami, w Himalajach, gdzie lokalny watażka krwawo rozprawia się z opozycją, czy, jak w przypadku „Far Cry 5”, w USA, gdzie na głębokiej prowincji w siłę urósł brutalny, pseudochrześcijański kult, znakomicie uzbrojony, brutalny i do tego stopnia bezwzględny, że opanował część stanu i mógł postawić się policji czy szeryfowi federalnemu....

dziennikarz "Gazety Bankowej", członek zespołu redakcyjnego wGospodarce.pl, laureat nagrody im. Władysława Grabskiego w kategorii "Osiągnięcia 100 lat Polskiej Niepodległości" za 2018 rok. Autor opowiadań i powieści fantastycznych.
Zobacz
12-03-2020 |
Paweł Behrendt
Zbiorowy szogun. System polityczny Japonii
Yoshihide Suga, obecny premier Japonii, nie wywodzi się z żadnej politycznej dynastii. A przecież w Kraju Kwitnącej Wiśni polityczna gra toczy się między różnymi rodzinnymi klanami. Ten wyjątek potwierdzający regułę pokazuje, jak specyficzna jest japońska demokracja
Dla pogłębienia zrozumienia kwestii, dorzucę kilka linków.
W 2012 roku rynek gier wideo prześcignął przychodem i wartością Hollywood, więc lewica nie mogła zostawić takiej potencjalnej maszyny propagandowej odłogiem, próby przejęcia stały się nieuniknione.
Dokładniejsze omówienie przyczyn ataku intersekcjonalnej postmodernistyczno-neomarksistowskiej lewicy na gry komputerowe i dlaczego “diverse games” są skazane na porażkę:
https://www.youtube.com/watch?v=iMUaGKxv76Q
Tu jest dokładnie omówiona metodologia (także narracja i retoryka) podporządkowania progresywnej propagandzie, różnych marek, w różnych branżach rozrywkowych (gry, filmy, komiksy itd.), rozbite na poszczególne fazy, aż do zniszczenia marki.
https://www.youtube.com/watch?v=YwiVpuUoeUE
Film “8 Anita Sarkeesian FAILS” – czyli rozprawa z kłamstwami najbardziej znanej progresywnej krytyk gier Anity Sarkeesian
https://www.youtube.com/watch?v=WgvYJ9Ei90Y
Strona prowadzona przesz ludzi związanych z #GamerGate , kolekcja artykułów poświęconych etyce w dziennikarstwie branży gier komputerowych, profile dziennikarzy i magazynów internetowych dokumentujące naruszenia etyki dziennikarskiej:
http://www.deepfreeze.it/article.php?a=monster
Sam początek #GamerGate (Nathan Grayson i Zoe Quinn) z linkami do źródeł.
http://www.deepfreeze.it/journo.php?j=Nathan_Grayson
Tu mamy stronę śledzącą na bieżąco wszelkie kontrowersje(polityka, cenzura etc.) wokół gier komputerowych.
https://www.oneangrygamer.net/category/news/politics/