Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu?
Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Polacy stawiają bezpieczeństwo nad kreatywnością

Wyniki Europejskiego Sondażu Społecznego pokazują, że nadal nie są zaspokojone nasze potrzeby związane z materialnym dobrostanem, potrzeby szacunku, docenienia i bezpieczeństwa
Wesprzyj NK
Lojalność wobec przyjaciół i poświęcenie dla bliskich, troska o przyrodę i środowisko oraz pomaganie innym ludziom i dbanie o ich dobrostan – to wartości, które za najbliższe sobie uznali respondenci Europejskiego Sondażu Społecznego (ESS). To jedno z największych przedsięwzięć badawczych europejskiej socjologii prowadzone jest od 2002 r. co dwa lata. Właśnie pojawiły się wstępne, najnowsze wyniki z 9. edycji (2018/2019), na razie dla 19 europejskich krajów (wyniki dla pozostałych jedenastu pojawią się na koniec maja przyszłego roku). Łącznie w tych krajach zbadano ponad 36 000 osób. Jedna z części badania dotyczy wartości, jakie wyznają Europejczycy. Badane wartości dla uporządkowania zgrupowałem w kilka kategorii. Pierwsza z nich dotyczy  relacji z innymi ludźmi i ze środowiskiem, druga – sukcesu i pieniędzy, trzecia –...

Chcesz uzyskać darmowy dostęp do całości materiału?

Zaloguj się do swojego konta lub utwórz nowe konto i zapisz się do newslettera

główny ekspert do spraw społecznych Nowej Konfederacji, socjolog, publicysta (m.in. "Więź", "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna"), współwłaściciel Centrum Rozwoju Społeczno-Gospodarczego, współpracownik Centrum Wyzwań Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego i Ośrodka Ewaluacji. Główne obszary jego zainteresowań to rozwój lokalny i regionalny, kultura, społeczeństwo obywatelskie i rynek pracy. Autor zbioru esejów "Od foliowych czapeczek do seksualnej recesji" (Wydawnictwo Nowej Konfederacji 2020) oraz dwóch wywiadów rzek; z Ludwikiem Dornem oraz prof. Wojciechem Maksymowiczem. Wydał też powieść biograficzną "G.K.Chesterton"(eSPe 2013).

Nasi Patroni wsparli nas dotąd kwotą:
9 717 / 26 000 zł (cel miesięczny)

37.37 %
Wspieraj NK Dołącz

Komentarze

Jedna odpowiedź do “Polacy stawiają bezpieczeństwo nad kreatywnością”

  1. kmaksymi pisze:

    Takie badania pokazują w dużej mierze jak ludzie chcieliby siebie widzieć a nie jacy są naprawdę. Nie przywiązywałbym do nich wielkiej wagi.

Dodaj komentarz

Zobacz

Zarejestruj się i zapisz się do newslettera, aby otrzymać wszystkie treści za darmo