Jeśli chcesz przeczytać ponownie ten artykuł lub brak Ci teraz czasu aby przeczytać całość, możesz dodać go do swojej listy artykułów. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Po co wolność

„Nosorożec” Ionesco w realizacji Tyszkiewicza to dowód na możliwą do uzyskania komunikatywność dramaturgii trudnego absurdysty, ale i na dojrzałość reżysera
„Nosorożec” Ionesco w realizacji Tyszkiewicza to dowód na możliwą do uzyskania komunikatywność dramaturgii trudnego absurdysty, ale i na dojrzałość reżysera. Artur Tyszkiewicz to na mapie polskiego teatru zjawisko tyle wyraźne, ile niedoceniane przez komentatorów. Przez chwilę, w czasie jego realizacji „Balladyny” (2009), a już na pewno po „Sprzedawcach gumek” (2010), szeptano, że wśród reżyserów pojawiło się ciekawe nazwisko. A potem zapadła cisza, być może związana z tym, że z sezonem 2011/2012 Tyszkiewicz objął lubelski Teatr im. Juliusza Osterwy jako dyrektor artystyczny. Jednak teraz ta scena też jakoś nie mieści się w zasięgu bieżących komentarzy. Wielu reżyserów w jednym Tyszkiewicz ma warsztatową łatwość, z którą traktuje kolejne zadania. Biorąc pod uwagę tylko dwa wspomniane tytuły, trudno zauważyć, że zrealizowała je ta...

Czytaj więcej bezpłatnie!

Zaloguj się lub załóż konto
Zajmie Ci to tylko kilka sekund
Zaloguj się Załóż konto
Redaktor „Nowej Konfederacji”. Dziennikarz, komentator i krytyk teatralny, pedagog, redaktor. W latach 2009–2011 publicysta Magazynu „Kultura” „Dziennika. Polska, Europa, Świat” (później jako „Dziennik. Gazeta Prawna”). W latach 2009–2013 autor miesięcznika „KMAGazine”. Redaktor w wydawnictwie Czerwone i Czarne w latach 2010–2012. Od kwietnia 2011 r. gość audycji Tomasza Mościckiego „Sezon na Dwójkę” w Programie II Polskiego Radia. Współpracownik miesięczników „Teatr” i „Stolica”. Obecnie przede wszystkim redaktor i autor tygodnika „wSieci” i miesięcznika „Nowa Konfederacja”.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz