Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu?
Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika

Plusy ujemne Kolei+

Podpisywana na koneckim peronie ustawa pod hasłem „Kolej+” niewiele zmieni w sprawie przywrócenia połączeń kolejowych do tego miasta. Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym ma kilka plusów, ale najważniejszy minus to brak strategicznego myślenia
Wesprzyj NK
Medialna burza wokół kontrowersyjnej uroczystości podpisywania przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym zasłoniła meritum nowego aktu prawnego. Pomimo bardzo wyraźnie rozbrzmiewających obietnic Prezydenta o połączeniach kolejowych do dwudziestu miast, raczej próżno szukać komentarzy do głównych planów, jakie mają być zrealizowane. Czym jest Kolej+? Przede wszystkim jest to grudniowa uchwała Rady Ministrów w sprawie Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. Podpisana na koneckim peronie ustawa to "zbrojne ramię" tej uchwały, dające realne źródło finansowania inwestycji, jakie mogą być zrealizowane w ramach tego programu. Nowa ustawa pozwala na łączne dokapitalizowanie PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) przez najbliższe 4 lata kwotą nawet 11,3 mld zł, ale na 8 lat realizacji inwestycji w ramach programu Kolej+ planuje się wydać...

Chcesz uzyskać darmowy dostęp do całości materiału?

Zaloguj się do swojego konta lub utwórz nowe konto i zapisz się do newslettera

absolwent informatyki i ekonometrii na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Ekspert CA KJ ds. transportu. Rozpoczynał od pracy w sektorze samorządowym. Obecnie analityk rynku transportu zbiorowego, praktyk badań marketingowych oraz twórca rozwiązań taryfowych i rozkładowych w publicznym transporcie pasażerskim. Współautor analiz z dziedziny transportu kolejowego, regionalnego i miejskiego.

Nasi Patroni wsparli nas dotąd kwotą:
9 717 / 26 000 zł (cel miesięczny)

37.37 %
Wspieraj NK Dołącz

Komentarze

Dodaj komentarz

Zobacz

Zarejestruj się i zapisz się do newslettera, aby otrzymać wszystkie treści za darmo