Nie masz czasu na zapoznanie się z całością artykułu? Wystarczy, że klikniesz ikonę „oznacz artykuł do przeczytania później”. Wszystkie zapisane publikacje znajdziesz w profilu czytelnika
Plusy ujemne Kolei+
09.03.2020
Podpisywana na koneckim peronie ustawa pod hasłem „Kolej+” niewiele zmieni w sprawie przywrócenia połączeń kolejowych do tego miasta. Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym ma kilka plusów, ale najważniejszy minus to brak strategicznego myślenia
Medialna burza wokół kontrowersyjnej uroczystości podpisywania przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym zasłoniła meritum nowego aktu prawnego. Pomimo bardzo wyraźnie rozbrzmiewających obietnic Prezydenta o połączeniach kolejowych do dwudziestu miast, raczej próżno szukać komentarzy do głównych planów, jakie mają być zrealizowane. Czym jest Kolej+? Przede wszystkim jest to grudniowa uchwała Rady Ministrów w sprawie Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. Podpisana na koneckim peronie ustawa to "zbrojne ramię" tej uchwały, dające realne źródło finansowania inwestycji, jakie mogą być zrealizowane w ramach tego programu. Nowa ustawa pozwala na łączne dokapitalizowanie PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) przez najbliższe 4 lata kwotą nawet 11,3 mld zł, ale na 8 lat realizacji inwestycji w ramach programu Kolej+ planuje się wydać...
absolwent informatyki i ekonometrii na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Ekspert CA KJ ds. transportu. Rozpoczynał od pracy w sektorze samorządowym. Obecnie analityk rynku transportu zbiorowego, praktyk badań marketingowych oraz twórca rozwiązań taryfowych i rozkładowych w publicznym transporcie pasażerskim. Współautor analiz z dziedziny transportu kolejowego, regionalnego i miejskiego.
Zobacz
12-31-2020 |
Wojciech Płachetka
Polski węgiel czy rosyjski gaz?
Na szali realizacji projektu Nord Stream 2 minister spraw zagranicznych Niemiec kładzie kwestię suwerenności Unii Europejskiej. Polska dyplomacja nie powinna dopuścić do zmiany narracji na temat gazociągu, który jeszcze bardziej uzależni Europę od rosyjskiego surowca
12-08-2020 |
Stefan Sękowski
Koncerny paliwowe nie są od wydawania czasopism
Orlen kupuje koncern Polska Press, a wraz z nim kilkanaście dzienników i kilkaset lokalnych portali internetowych. W ten sposób rozpoczął praktyczną „repolonizację mediów”, rozumianą jako podporządkowywanie prywatnych wydawców obozowi władzy