8. Nauczanie zdalne

8.2. Rekomendacje

1) Wykorzystanie nauczania online do prowadzenia zajęć dodatkowych. Nauczanie zdalne może być doskonałym dopełnieniem tradycyjnej szkoły. Wszelkiego rodzaju koła zainteresowań, które w obecnych warunkach odbywają się tuż po zakończeniu pracy nauczyciela w danym dniu, mogą być z sukcesem prowadzone w taki sposób. Dziś z takich zajęć wykluczonych jest wielu uczniów, którzy w ich czasie mają lekcje. Przeniesienie zajęć dodatkowych, kół zainteresowań czy lekcji wspomagających w świat wirtualny może rozwiązać wiele dotychczasowych problemów, związanych z terminami.

2) Kolejnymi ważnymi obszarami działań online powinny być: praca z uczniem zdolnym, przygotowywanie do olimpiad i konkursów, ale również pomoc uczniom słabszym. Podobnie rzecz ma się z zajęciami indywidualnymi, na które nauczyciele lub uczniowie obecnie muszą często dojeżdżać wiele kilometrów. Nie należy jednak zapominać, że celem i sukcesem takich spotkań nie może być jedynie umiejętność połączenia się z uczniem. Zarówno w szkole tradycyjnej, jak i online, podstawowym zadanie nauczyciela jest przeprowadzenie dobrej, skutecznej lekcji.

3) Rady pedagogiczne. Rzeczywistość online doskonale również wpasowuje się w możliwość kontaktu dyrektorów z nauczycielami podczas rad pedagogicznych czy szkoleń wewnętrznych. Zamiast angażować wiele osób, niejednokrotnie marnując ich czas, rozmawiając o problemach, które ich bezpośrednio nie dotyczą, można przecież rady pedagogiczne przeprowadzać w formie online.